.

گرفتن سند مالکیت سهم الارث برای وراث چگونه است ؟

گرفتن سند مالکیت سهم الارث برای وراث چگونه است؟

برای اینکه شما بتوانید جهت گرفتن سند مالکیت سهم الارث برای وراث اقدام کنید بهتر است با وکلا ارث که در این زمینه تخصص بیشتری دارند مشورت نمایید. آنها به خوبی شما را راهنمایی می کنند تا  سند مالکیت خود را دریافت کنید. در واقع شما باید بدانید هر زمان که فردی فوت نماید و سند مالکیت به نام خود داشته باشد، وراث او می توانند با ارائه دادن مدارک درخواست صدور مالکیت نسبت به سهم ارث خود داشته باشند. مدارک و روش های زیادی برای انجام دادن این اقدام وجود دارد که شما باید به خوبی با آنها آشنایی داشته باشید.

www.instagram.com/mehdadgar

در بسیاری از موارد زمانی که فرد فوت می شود، وارثان او اقدام به گرفتن سند مالکیت سهم الارث برای وراث می نمایند. یکی از مهمترین نکاتی که زمان ثبت این اسناد وجود دارد این است که سهم الارث آنها تنها مورد بررسی قرار  می گیرد. در واقع باید بدانید که آنها چیزی بیشتر از سهم خود را نمی توانند به نام خودشان بزنند. بر همین اساس لازم است که اداره ثبت اسناد تعداد وراث را به خوبی مورد بررسی قرار دهد و  سپس درخواست افراد برای را برای دریافت سند قبول کند.

مدارک لازم برای گرفتن سند مالکیت سهم الارث برای وراث :

بدون شک شما برای انجام دادن هر یک از کارهای قانونی باید مدارکی را تحویل دهید و آماده داشته باشید. بنابراین برای گرفتن سند مالکیت سهم الارث برای وراث هم باید به خوبی با مدارکی که نیاز است تحویل دهید آشنایی داشته باشید. برخی از این مدارک که شما باید آنها را آماده کنید عبارت می باشد از :

تقاضای صدور سند مالکیت که یک فرم می باشد و باید شما آن را به صورت کامل پر کرده و تحویل دهید.

گواهی حصر وراثت که اشاره به فوت آن فرد دارد و باید ثبت اسناد آن را تایید کرده باشد. در این گواهی باید تعداد افرادی که به عنوان وراث فرد هستند هم همراه با مشخصاتی که دارند آورده شود.

فرم ۱ مالیاتی یکی از دیگر گواهی هایی می باشد که از طرف اداره امور دارایی و اقتصادی آن را صادر می کنند. این فرم دلالت بر وصول مالیات دارد و اینکه عدم بدهی مالیات فرد را باید به درستی ثابت کند.

هر یک از اسنادی که فرد فوت شده داشته و به نام او بوده است را باید ارائه دهید. دقت داشته باشید که این اسناد باید اصل بوده باشد و تمامی اطلاعات آن ملک درون آن جای داده شده باشد.
اقدامات اداره ثبت برای گرفتن سند مالکیت سهم الارث برای وراث :

اداره ثبت یکی از مهمترین اداره ها و سازمان هایی می باشد که برای گرفتن سند مالکیت سهم الارث برای وراث باید به آن مراجعه کنید. این اداره برخی از مهمترین اقدامات و نکات را جدی گرفته و انجام می دهد. شما باید به  خوبی با این اقدامات آشنایی داشته باشید که عبارت می باشد از :

در ابتدا فردی که مسئول اداره می باشد دستور تقاضای کتبی که وراث داشته اند را به دفتر اندیکاتور ارائه می دهد. همچنین او باید مدارک و سوابق را که به عنوان مهمترین ابزار شناخته می شود به دفتر املاک ارجاع دهد. تاریخ مراجعه بعدی را هم باید به فرد متقاضی و یا آن دسته از افرادی که به عنوان متقاضیان می باشند اعلام نماید.

در بایگانی پرونده ای که مربوط به دریافت سهم الارث می باشد را از ردیف خود خارج می سازند و آن را به پیوست تقاضا می برند. این اقدام به دلیل برده شدن مدارک به دفتر ملاک می باشد.

فردی که متصدی دفتر املاک می باشد بعد از بررسی کردن سوابق و احراز نمودن انحصار وراثت گواهی آن را صادر می کند. این گواهی بر اساس تبصره های مشخص شده قانونی می باشد که دفتر املاک به آن توجه و دقت زیادی دارد.

بعد از اینکه گواهی گرفتن سند مالکیت سهم الارث برای وراث صادر می شود، پرونده را به نزد مسئولی که نیاز است آن را امضاء کند ارسال می نمایند. مسئول مربوطه هر یک از اطلاعاتی که درون پرونده می باشد را به خوبی و به طور کامل مطالعه می کند تا ایرادی درون آن وجود نداشته باشد. بعد از آن پرونده را امضاء کرده و تحویل شما می دهد.

نکاتی در مورد گرفتن سند مالکیت سهم الارث برای وراث :

نکات بسیار زیادی در مورد گرفتن سند مالکیت سهم الارث برای وراث وجود دارد و شما باید به خوبی به آنها دقت داشته باشید. در صورتی که شما به این نکات دقت نداشته باشید امکان راد دریافت سند درخواست شده تان با وقفه مواجه شود. در هر صورت شما می توانید با استفاده از مشاوره ها و راهنمایی های وکیل به خوبی پرونده خود را مدیریت کنید و سریعتر برای املاک درخواست شده تان سند دریافت کند. برخی از مهمترین نکاتی که در این مورد وجود دارد و باید به آنها توجه داشته باشید عبارت می باشد از :

در صورتی که فرد متوفی پیش از سال ۱۳۴۶ فوت شده باشد شما نیازی نیست که فرم مالیاتی ۱۹ را دریافت کنید.

هر یک از املاک و مالی که از فرد متوفی باقی مانده است باید بر اساس قوانین اسلامی بین وراث تقسیم بندی شود. در صورتی که فرد خودش وصیت نامه قانونی داشته باشد، افراد می توانند بر اساس آن اسناد برای دارایی های خود دریافت کنند. اما در غیر این صورت باید ثبت اسناد قانونی بودن تقسیم کردن مال را به خوبی بررسی کند.

در صورتی که زوجه فرد بخواهد مهریه خود را دریافت کند می تواند از باقیمانده اموال فرد مهریه اش را به صورت قانونی دریافت کند. در واقع باید بدانید که مهریه زن بعد از مرگ شوهرش امری ضروری و واجب تر از دیگر موارد می باشد.

در صورتی که اداره ثبت مدارک ارائه داده شما برای گرفتن سند مالکیت سهم الارث برای وراث را قبول نکند، نمی توانید  اقدام کنید. بنابراین بهتر است به خوبی در مورد آماده کردن مدارک اطلاعات لازم را داشته باشید و به درستی مدارک را آماده سازید.

درانتها هرگونه سوالی درخصوص اخذ سند تک برگی بابت سهم ارث دارید میتوانید با وکلای ما درموسسه حقوقی محمدرضا مه دادگرتماس حاصل نمایید.

www.instagram.com/mehdadgar

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.